Thursday, September 11, 2008

Minggu Terbuka PRS 2008

Pada 16 Jun 2008 Biro Pembimbing Rakan Sebaya, Unit Bimbingan dan Kaunseling telah melancarkan Minggu Terbuka PRS (Open Week). Pelancaran minggu ini berlangsung dengan ucapan perasmian daripada Tuan Hj. Mohd Rezazali bin Ahmad Ansar dan penyempurnaan simbolik perasmian daripada beliau. Walaupun begitu, kami telah memulakan program kami ini sehari lebih awal iaitu pada hari Ahad melalui aktiviti senamrobik.

Pada minggu ini, pelbagai aktiviti telah dijalankan bagi menjayakan tema kami iaitu PRS aktif, pelajar poduktif . Rasionalnya, Hari Terbuka PRS merupakan satu program yang dirangka khusus untuk memberi pendedahan tentang fungsi dan peranan PRS, sejarah penubuhan PRS dan maklumat mengenai bidang kaunseling.

Program ini juga telah diselaraskan oleh Unit Bimbingan & Kaunseling dengan melibatkan seluruh warga SMAP Kajang khususnya pelajar Tingkatan 1 dan 2. Hal ini kerana kami ingin mencari pelapis-pelapis baru yang mampu gah berdiri walau sehebat mana digoncang serta boleh menjalankan tanggungjawab dengan penuh bersemangat . Rentetan itu, program-program yang dijalankan adalah merangkumi aspek komunikasi dan ilmu kaunseling seperti ucapan daripada wakil PRS ketika perhimpunan pagi serta ucapan di kelas-kelas. Pada hari Sabtu, 21 Jun 2008, kami telah menjalankan pertandingan treasure hunt.

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata