Saturday, August 22, 2009

Pemilihan Pembimbing Rakan Sebaya 2010

Pada tarikh 23 Julai 2009 telah diadakan pemilihan bagi memilih calon-calon Pembimbing Rakan Sebaya Smap Kajang yang baru yang diadakan di Dewan Makan Sekolah . Pemilihan ini melibatkan beberapa peringkat . Peringkat yang pertama calon-calon dikehendaki mengambil ujian bertulis yakni Inventori Selidik (IPS) . Seramai 253 orang pelajar dari semua tingkatan mengambil ujian bertulis tersebut . Namun hanya 30 orang sahaja calon ( 15 orang putera dan 15 orang puteri ) dari setiap tingkatan akan diambil untuk di bawa ke peringkat yang seterusnya .

Pada 11 , 12 dan 13 Ogos pula , telah diadakan pemilihan peringkat kedua bagi memilih calon-calon Pembimbing Rakan Sebaya Smap Kajang yang diadakan di Bilik Bimbingan dan Kaunseling Sekolah . Pemilihan kali ini melibatkan Majlis Tertinggi Pembimbing Rakan Sebaya Tingkatan 4 dan beberapa PRS dari Majlis Tertinggi tingkatan 5 . Calon-calon di temu duga oleh Majlis tertinggi PRS tingkatan 4 dan 5 untuk melihat keyakinan calon-calon Pembimbing Rakan Sebaya yang baru menunjukkan potensi diri masing-masing . Namun hanya 20 orang pelajar ( 10 orang putera dan 10 orang puteri ) akn dibawa ke peringkat pencalonan yang terakhir untuk di temu duga oleh Kaunselor-kaunselor hebat Smap Kajang .

Keputusan bagi memilih bakal-bakal pemimpin tahun 2010 terletak di tangan kaunselor-kaunselor sekolah . Kita doakan agar calon-calon dapat menempuhi segala rintangan dengan hati yang tabah dan memenuhi kehendak kaunselor-kaunselor sekolah untuk menjadi Pembimbing Rakan Sebaya yang disegani oleh semua orang .
Insya-Allah

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata