Tuesday, November 18, 2008

Seminar Pendidikan Pencegahan Dalam Penyalahgunaan Dadah

Memandangkan PPDHL begitu prihatin dengan kaunselor sekolah, maka satu lagi seminar diadakan bagi meningkatkan profesionalisme guru kaunseling iaitu Seminar Pendidikan Pencegahan Dalam Penyalahgunaan Dadah. Ia diadakan di USIM pada 13 November 2008 dan merupakan anjuran bersama SPADA dan PERKAMA.

Pembentang pertama ialah En Shamsul Anuar Mohd Salleh dari ADK yang membentangkan tentang Senario Penagihan di Malaysia. Pembentang kedua, En T. Sawandarapandy dari SPADA USIM, membentang kertas kerja bertajuk PrinsipPencegahan Dalam Penyalahgunaan Dadah. Pada sebelah petangnya pula, Ketua Program SPADA iaitu En Abd Halim Mohd Hussin mengendalikan bengkel kemahiran. Selepas itu, forum dijalankan dengan ahli panel yang berkaliber iaitu Tn Hj Wan Adnan (AADK), Tn Hj Mohd Sharif(PEMADAM) dan Tn Hj Manan (JPN Melaka).

Ini merupakan seminar pertama kaunselor terhadap isu dadah dan kaunselor sangat berterima kasih denga PPDHL kerana menjemput kaunselor ke seminar ini. Sesungguhnya seminar ini membuka mata kaunselor tentang pencegahan penagihan dadah yang boleh dilakukan di sekolah dan bukannya setelah para pelajar terjerumus dalam penagihan dadah ini.

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata