Wednesday, November 5, 2008

Perkongsian Pintar Bersama STF



Tarikh 1 November 2008 iaitu pada hari Sabtu telah dipilih oleh SMAPK untuk mengadakan satu program iaitu Program Perkongsian Pintar bersama Sekolah Tun Fatimah (STF), Johor Bahru. Seramai 6 orang guru dan 11 orang pemimpin pelajar SMAPK menyertai program ini. Program ini bertujuan untuk berkongsi idea dan pengalaman di antara kedua-dua buah sekolah dalam aspek kepemimpinan. 4 badan sekolah yang mengambil bahagian ialah Pemimpin Pelajar (pengawas sekolah), PRS, Pengawas Pusat Sumber (PPS) dan Badan Dakwah Kepimpinan (BDK).

SMAPK tiba di STF pada pukul 9 pagi disambut oleh PK HEM iaitu Pn Hjh Saidah bersama guru-guru serta para pelajar STF. Rombongan SMAPK kemudian dibawa ke bilik mesyuarat dan perkongsian pintar dijalankan di tempat yang sama. Banyak maklumat dan idea dapat dikongsi bersama-sama dengan para pemimpin STF. Selepas itu, rombongan SMAPK dibawa melawat kawasan sekolah. Rombongan kemudian dijamu makan tengah hari di kantin sekolah.

Diharapkan perkongsian pintar di antara kedua-dua buah sekolah ini dapat membantu meningkatkan kualiti kepemimpinan sekolah masing-masing.

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata