Wednesday, September 9, 2009

Laporan Minggu Kerjaya Peringkat SBP Zon Tengah 2009

Tarikh : 12 Jun 2009
Hari : Rabu
Tempat : SBPI Sabak Bernam

Pada 17 Jun yang lalu seramai 12 orang pelajar tingkatan 4 telah menyertai pertandingan kerjaya bersempena Minggu Kerjaya Peringkat Zon Tengah . Di samping itu , pelajar tingkatan 5 marikh turut serta seramai 28 orang untuk mengikuti ceramah mengenai biasiswa IPTA/IPTS yang telah disediakan . Terdapat 20 buah universiti yang menyediakan maklumat mengenai IPTA/IPTS .

Pelajar tingkatan 4 yang dihantar untuk mewakili Smap Kajang telah mengikuti 3 pertandingan utama pada hari tersebut iaitu Eksplorasi Alam Kerjaya , Media Maklumat Kerjaya dan Poster Kerjaya . Pada majlis penutup Minggu Kerjaya Peringkat SBP Zon Tengah , Sek Men Agama Perseketuan Kajang berjaya mendapat tempat ke-3 bagi pertandingan Media Maklumat Kerjaya dan Poster Kerjaya .

Program seperti ini amat berguna kepada pelajar tingkatan 5 yang bakal meninggalkan alam persekolahan bagi mereka menentukan IPTA/IPTS yang bersesuaian . Di samping itu , pertandingan seumpama ini akan menjana minda pelajar agar mereka memupuk semangat bercita-cita tinggi demi masa hadapan .

Sekian terima kasih

Laporan disediakan ,
Nor Farahin Bt Zainal Abidin
Setiausaha PRS tingkatan 4
Sekolah Men Agama Perseketuan Kajang

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata