Wednesday, September 9, 2009

Laporan Minggu Senyuman Semanis Coklat Buatmu Sahabat Peringkat Sekolah

Tarikh : 14 Julai 2009 hingga 20 Julai 2009
Tempat : Sekolah Menengah Agama Persekutuan Kajang

Minggu ini telah dirasmikan oleh Tuan Hj. Rezazali b. Hj. Ansar pada 14 Julai 2009 bertempat di Dewan Haji Moohyidin SMAP Kajang. Semua pelajar terlibat dalam menjayakan program ini yang telah dianjurkan oleh Pembimbing Rakan Sebaya tingkatan 4 tahum 2009 dengan begitu gemilangnya.

Pelbagai aktiviti telah dijalankan sepanjang minggu tersebut seperti pertandingan 'Selipar oh Selipar' yang telah disertai oleh wakil bagi setiap tingkatan 1, 2 dan 4. Aktiviti ini mampu menguji ketabahan dan daya kecekapan setiap peserta.

Aktiviti seterusnya iaitu pertandingan 'Mr. Bola-Bola'. Melalui aktiviti ini, para peserta dikehendaki mencipta sebuah boneka dengan menggunakan belon. Pertandingan ini diadili melalui keserlahan daya kreativiti setiap peserta. Para peserta juga memerlukan tahap kesabaran iman yang tinggi dalam melakukam aktiviti ini kerana belon mudah pecah ketika aktiviti ini diljalankan.

Pada waktu petang hari Rabu, telah diadakan pertandingan 'Banana Kiss' dan pertandingan makan coklat. Sikap bantu-membantu amat diperlukan ketika melakukan aktiviti ini untuk melahirkan satu hubungan persahabatan yang murni dalam diri setiap peserta. Aktiviti ini tidak memerlukan banyak kos kerana kami mempunyai inisiatif tersendiri untuk mencari modal.

Pertandingan yang paling popular iaitu 'How Do I Look'. Pertandinagn ini memerlukan tahap keberanian dan daya tarikan yang tinggi jika ingin memenangi acara ini. Selain itu, aktiviti 'Special Delivery' dan pertandingan Foto Paling Menawan turut dilakukan dalam minggu ini.

Dengan adanya minggu ini, para pelajar SMAP Kajang dapat mengeratkan hubungan silaturrahim sesama pelajar dan mengukuhkan hubungan persahabatan agar kekal hingga badan dikandung tanah

Disediakan oleh,

NUR HAZIRAH BT CHE NOH
Wakil PRS tingkatan 4.

No comments:

EAK Selangor 2008 - Proses Pembuatan Cermin Mata